Op naar de Gili's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu Op naar de Gili's - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu

Op naar de Gili's

Door: Hans en Monic

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 Juni 2016 | Indonesië, Gili Air

17 juni
Na het ontbijt even met Mario (eigenaar Villa en chauffer) naar het centrum om de overtocht naar de Gili's te regelen Tickets waren knap duur, maar goed dat je maar de helft hoeft te betalen als er een Indo bij is.
Daarna nog lekker gewinkeld in het betere gedeelte van Ubud.
's-avonds lekker uit eten
18 juni
Na het ontbijt het afscheid van de staff van Villa Wedang, allemaal heel ontroerend. Wat een lieve mensen allemaal.
We hebben geboekt voor de bootreis van 13:00 uur, dus daarvoor moeten we afgezet worden in Ubud bij de reisagent, daarna met de bus naar Pandang Bai
De boot ligt al klaar, maar we mogen eerst nog even eten.
Leuke boot, 8 x 200 pk's naast elkaar, dat gaat hard.
Op Gili Air aangekomen schrikken we wel een beetje, je verwacht een bounty eiland, maar je ziet hier ook de hele grote verschillen tussen rijk en arm.
Omdat er geen normaal verkeer is toegestaan op de Gili's worden we met paard en wagen naar ons resort gebracht, de Grand Sunset.Toch weer andere normen dan op Bali maar nu we er eenmaal aan gewend zijn is het ook weer heel leuk. Voorlopig even chillen en genieten van de rust.
19 juni
Maar toch wel een heerlijk paradijsje.
Zeggen ze dat het regenseizoen is afgelopen, wat een fantastisch onweer gehad om ongeveer 17:00 uur. Iedereen was net de tafeltjes buiten aan het bezetten voor de zons ondergang, en ineens begint het toch te spoelen......, zelfs het dak van het restaurant begon al stevig door te lekken. Maar bij een temperatuur van 30 graden is alles weer snel vergeten.

• 20 Juni 2016 - 11:44

Jozef:

Hoi Hans en Monic,

Weer een leuk verhaal en mooie foto's (de cursus werpt nu al zijn vruchten af).

Blijf jullie volgen. Gr

• 20 Juni 2016 - 13:30

Karin:

Wat een prachtige reis maken jullie.

Veel plezier nog,

Groetjes Maurice en Karin

• 20 Juni 2016 - 14:54

Cynthia:

wauwww,wat een verhalen,leuk om te lezen,nog heeeeeel veel cultuurplezier,
    gr van ons