En weer verder - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu En weer verder - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu

En weer verder

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 Juni 2016 | Indonesië, Jogjakarta

3 juni
We hebben besloten om met een prive taxi door te reizen naar Bali, maar wel met enkele bijzonderheden onderweg.
Allereerst, door de rijstijl van onze chauffeur, durven wij nu in elke achtbaan, gewoon een rolercoaster van 12 uur.
Onderweg naar de nog steeds actieve Bromo vulkaan.
's-avonds aangekomen in "Hotel"Yoschi's in het donker, en toen we onze kamer zagen schrokken we ons letterlijk de kleren. Toilet op de gang (oud en ver versleten), geen wastafel, geen douche. Gelukkig maar voor een paar uurtjes, want we vertrokken naar een uitzichtspunt om de opkomende zon op de Bromo vulkaan om 3:00 uur te bekijken. Nooit zo blij geweest om midden in de nacht mijn kamer te verlaten. Wel lekker gegeten daar.
4 juni
Dus, midden in de nacht naar het uitzichtspunt, met een Jeep. Om eerlijk te zijn, qua zonsopkomst heb ik mooiere gezien maar het uitzicht op meerdere kraters was prachtig. Hierna nog voor een bezoek aan de krater gestopt, flinke wandeling Daarna nog een bezoek aan de onderliggende savanne. Om 09:00 uur terug in het hotel voor het ontbijt.
Hierna weer een vliegende rit naar Bondowoso, Homestay Arabica. Gelukkig weer een kamer met wastafel en douche. Wel heel veel perpermunt aangeboden gekregen afgelopen dag.
Een hele leuke Homestay, die wel wat vernieuwingen zou mogen hebben, maar lekker kunnen eten. Om 20:00 uur naar bed, om om 01:00 wakker gemaakt te worden voor de volgende trip:
5 juni
We zouden naar het blauwe vuur gaan van de Ijgen vulkaan, een wandeling van twee kilometer die na twee kilometer nog twee kilometer was, en steil naar boven. Helaas heb ik deze tocht af moeten breken, te zwaar voor mijn rug. Angela en Kees, als jullie nog foto's hebben, graag deze kant uit.
Hierdoor stonden wij dus midden in de nacht al op de boot naar Bali.
We zijn door onze chauffeur keurig overgedragen op Bali aan een bevriende chauffeur, die ons naar ons Hotel in Ubud heeft gebracht. We zitten nu dus in een paradijsje (ter compensatie). Zwembad op 5 meter afstand, mini bar op de kamer, gewoon een paar dagen uitrusten van de eerste fantastische week.

• 05 Juni 2016 - 11:53

Anja:

Leuk Hans, net jou verhalen tot nu toe gelezen. Prachtige reis maken jullie samen. Geniet er maar van, wij genieten graag mee. Lieve groetjes Ruud en Anja