Hotel-Homestay Griya Wijilan in Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu Hotel-Homestay Griya Wijilan in Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu

Hotel-Homestay Griya Wijilan in Yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 Juni 2016 | Indonesië, Jogjakarta

1 juni
We zitten ondertussen al weer twee dagen in Griya Wijilan, het meest fantastische hotelletje dat je maar tegen kan komen. De eigenaar, een jonge vent, heeft de filisofie, dat iedereen binnenkomt als gast, en vertrekt als familie. Dit gevoel heeft hij ons zeker gegeven.
Vanmorgen zijn we op goed geluk het waterpaleis van de Sultan op wezen zoeken, ligt vlag achter het hotel. Terwijl we naar een mooi huis stonden te kijken, kwam er een Indo naar ons toe met het verhaal dat dat het huis van de broer van de Sultan was. Meteen een mooie uitleg, gevolgd door een complete rondleiding door het waterpaleis. Monic heeft nog les gehad op een gamelan, plaatselijke xilofoon,
Tijdens de rondleiding hebben we ook nog meerdere soorten van de Loewak coffee gehad, een soort koffie die gemaakt wordt van de uitwerpselen van een de Luwaks , die de speciale bessen niet goed kan verteren maar wel selecteren. Zijn uitwerpselen worden toegevoegd aan koffiebonen, en schijnt ondertussen de duurste koffie van de wereld te zijn.
Ook nog bij een batak producente geweest, leuk en leerzaam. Hier doen ze een tekening maken op een doek en met hete kleurstof tikken en per kleur gaat dit dan nog een heel proces in voor de verdere verwerking.
Na een rondleiding van een halve dag en Monic's muzieklessen vroeg hij 50.000 Rupia, vertaald, goed 3 Euro.
's-middags nog naar het paleis van de Sultan geweest, het Karton. Allemaal heel mooi en zeker de moeite waard.

2 juni
Vandaag een toer gemaakt naar de Bouraboudoer en de Prambanan.
Beide prachtige tempels uit een ver verleden, en de afgelopen jaren door de Unesco helemaal gerestaureerd.Bij de Bouraboudoer hadden we een hele goede gids, die de complete geschiedenis kon vertellen, we moeten het nog controleren als we thuis zijn.
Tussen de twee tempels vroeg onze chauffeur of we zin hadden in de lunch, waarna hij via een paar hele smalle straatjes de auto weg zette op een kleine parkeerplaats. Via de poort van een schuur kwamen we in een prachtige oase terecht, helemaal van hout, liggend aan een rivier, met heerlijk eten.
Eind van de middag nog voor de komende drie dagen een trip geboekt, maar die verslagen volgen nog.

• 02 Juni 2016 - 22:27

Jozef:

Gisteren geen verslag nu van 2 dagen. Leuk. Gaat het kontakt met de Indo's in het Engels.
    Jullie ondernemende geest zorgt voor leuke kontakten. In de Burubundur hadik me al verdiept.
    Nu dus ook nog de Prambanan

Google zegt: Prambanan betekent: "veel priesters". In de reliëfs worden ze afgebeeld met een lange baard

Ik hoop dat er meer mensen reageren anders voel ik me een kleine stalker.

gr Jozef

• 02 Juni 2016 - 22:29

Jozef:

Nu ook nog de foto's ontdekt. Leuk model heb je bij Hans

• 03 Juni 2016 - 08:46

Ans:

Geweldig wat een reis zeg.....prachtig .
    Geniet ervan....en ik zie dat dat goed komt
    Xx

En als Jozef voor ons googled dan weten wij er ook meer van ☺

• 03 Juni 2016 - 22:32

Petra:

Hey Hans en Monic,
    Leuk dat wij het ook een beetje meekrijgen zo!
    Jullie proeven van een hele andere cultuur, geweldig lijkt mij.
    Geniet er nog van en hou ons op de hoogte!

Groetjes, Frank en Petra