Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hans Gielen - WaarBenJij.nu

Lovina

Door: Hans en Monic

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 Juni 2016 | Indonesië, Lovina

9 juni.
Om 10:00 opgehaald door onze chauffeur Andy en vriendin Nyla. Met een mooie herrinering afscheid genomen van Bali Dream resort, wat een luxe.
Eerste stop bij de tempel Taman Ayun, ook al weer indrukwekkend. Hierna door naar de volgende tempel in het Bratan meer, de Pura Ulun Danu Bratan tempel. Gelegen in een meer, leuk om gezien te hebben maar weer wel een toeristisch spektakel. Hierna kwamen we geleidelijk in de bergen van Bali terecht. Slechte wegen, volop werkzaamheden, schiet niet echt op. En plotseling stikt het van de apen, langs de kant van de weg, honderden. Ook een goede reden voor een korte stop.
Dan door na de watervallen. De eerste zou een lange zware wandeling zijn, dus maar meteen door naar de tweede. De wandeling hier naar toe is ook weer een toeristisch circus, de ene kraam na de andere, en dan ineens sta je voor een prachtige waterval. Mooi foto moment.
Hierna doorgereden naar de Twin Lakes, twee mooie meren in de bergen, die naast elkaar gelegen zijn en een mooi uitzicht punt..
En weer in de auto voor ons laatste onderdeel van de reis: Hotel Padmasari Resort in Lovina.
Eerste tegenvaller, hotel overbooked. We mochten door naar een hotel stukje verder in de straat, Hotel Nugraha Sea View Resort Prachtig luxe hotel, jammer dat we de enige bezoekers waren. Tijdens het diner waren er een stuk of tien mensen voor ons aan het werk.
10 juni
Na wat vertraging toch uiteindelijk opgehaald om terug te keren naar ons eigen hotel Heerlijk 4 dagen op kleur gekomen.
12 juni
On 05:30 uit bed om dolfijnen te gaan spotten.
Bootje lag al op ons te wachten, dus meteen de zee op. Na een uurtje varen zagen we uiteindelijk een paar dolfijnen zwemmen, meteen met veel geweld gingen er zo'n 100 bootjes vol gas achteraan, we voelden ons heel schuldig dat wij onderdeel waren van dit spektakel. Na verloop van tijd werd het wat rustiger met de bootjes, en gingen de dolfijnen vrolijk naast de bootjes mee zwemmen, heel leuk om te zien, en mooie foto's van kunnen maken.
Omdat er in het hotel geen keuken is voor het diner, worden we elke avond met de hotel shuttle naar het centrum gebracht om een restaurant te zoeken. Lekker eten, drankje erbij, en gewoon even aan de serveerster vragen of ze ons hotel even wilt bellen voor de shuttle.

• 14 Juni 2016 - 14:49

Mieke Heesterbeek:

Hoi Hans en Monic, heerlijk zitten genieten van al jullie avonturen. Fijne reis nog en lekker verder gaan met genieten!! Groetjes, Mieke

• 15 Juni 2016 - 20:52

Petra:

Net even jullie laatste verslagen gelezen.
    Het moet een geweldige ervaring zijn, in een hele andere wereld.
    Geweldig dat jullie dit zo kunnen meemaken!
    Geniet er samen nog van de komende dagen!

xxx

• 16 Juni 2016 - 19:03

Jozef:

Natuurlijk vinden wij het leuk jullie avonturen te volgen.

Kom regelmatig langs Rijngoos gefietst. Denk er dan aan dat jullie nu in een heel andere wereld zitten

Veel plezier nog